Ulla Skov

Aalestrup

Om Ulla Skov

Ulla Skov er 58 år og bor med sin familie i Østerbølle nær Aalestrup. Der er tre unge mennesker i familien, hvoraf den ældste har købt egen gård efter endt uddannelse som EUX landmand, mellemste led blev HTX student i sommer og sidste skud på stammen bliver HHX student om to år. Ulla Skov var lige et smut i København for at blive uddannet til Køkkenassistent, men har siden 1996 boet i Østerbølle. Ulla Skov har erfaring indenfor salg og ledelse. I 20 år har hun stået for administration på gården i Østerbølle. Ulla Skov sad i byrådet i Vesthimmerland i perioden 2014-2018

Fokusområder

• Udsatte børn – Bør støttes til et liv uden frygt og en uddannelse
  • Handicap og Psykiatri – Skal have den hjælp der er nødvendig for et godt liv.
  • Erhvervslivet – Bør være samarbejdspartner således forhindringer nedbrydes
  • Infrastruktur – Både veje og Cykelstier fra landsbyer til skolerne

Politisk erfaring

Ulla Skov brænder for de der ikke selv har muligheden for at tale deres sag, såsom udsatte børn og unge, psykiatri og handicap. Kendskabet med dette er blevet øget i forbindelse med Ulla Skovs arbejde som formand for Støtteforeningen Barnets Blå Hus Vesthimmerland og da hun sad i Handicaprådet under byrådsperioden.

Men også det lidt mere håndfaste såsom Infrastrukturen, det gælder både motorvej op til Haverslev samt cykelstier der forbinder vores landsbyer med de tilhørende skoler.

Derudover ser Ulla Skov vigtigheden i at sikre et godt erhvervsliv, da hun mener det er Dansk Erhverv der er grundpillerne i vores samfund, Ikke mindst landbruget, som vi har været glade for under Covid-19 tiden, der sikre fødevaresikkerheden og forhindrede hamstring af fødevarer i butikkerne.

I vores landsdel har vi store arealer med dyrkede marker og derfor skal vi naturligvis støtte alle de, der gør en indsats her.

ujskov@wi5.dk

Ulla Skov